loading...

لباس فرم

لباس فرم اداري زنانه مانتو فرم اداري مانتو شلوار فرم اداري

بازدید : 6
جمعه 18 آذر 1401 زمان : 10:45

دندانپزشکی در کرج

همه افراد برای داشتن دندان های سالم و لبخند زیبا به انواع خدمات درمانی و ترمیمی دندانپزشکی نیاز دارند. مراکز مختلفی تحت عنوان مرکز دندانپزشکی در کرج وجود دارند که با بهترین کادر و بروزترین امکانات می توانند سلامت دندان های شما را تضمین کنند. در نهایت لبخند زیبایی را به شما هدیه دهند. در این صورت بسیاری از افراد به دنبال بهترین مرکز دندانپزشکی در کرج هستند.

تنوع خدمات دندانپزشکی در مرکز دندانپزشکی در کرج بسیار بالا است. البته نمی توان آنها را به درمان محدود کرد. تنوع درمان و زیبایی دندان و لثه در دهه های اخیر با پیشرفت تکنولوژی گسترش پیدا کرد. بسیاری از خدمات دندانپزشکی مربوط به بخش زیبایی است. به همین دلیل اکثر کلینیک های دندانپزشکی در رقابت با یکدیگر هستند. داشتن لبخند زیباتر و داشتن دندان های سفید و یکدست بیش از پیش مورد توجه و خواسته افراد قرار گرفته شده است. بنابراین پیدا کردن بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج کمی دشوار به نظر می رسد. زیرا خدمات زیبایی و البته درمان دندان کاری ظریف بوده و نیاز به دقت و مهارت بسیار بالایی دارد.

انواع خدمات دندانپزشکی در کرج

بهترین مرکز دندانپزشکی در کرج چه خدماتی را به مراجعان خود ارائه می دهد؟ همانطور که گفته شد خدمات دندانپزشکی در کرج مانند کلینیک های دندانپزشکی سایر شهرهای بزرگ بسیار متنوع می باشند. خدمات درمانی مهم ترین اقداماتی هستند که در کلینیک های دندانپزشکی صورت می گیرند. اقدامات متنوعی از جمله:

  • درمان عفونت دندان و لثه
  • جرم گیری
  • کشیدن دندان
  • پر کردن و عصب کشی دندان
  • روکش دندان های آسیب دیده و از این دست اقدامات را خدمات درمانی می گویند.

ارائه خدمات متنوعی همچون؛

  • ارتودنسی
  • باندینگ
  • وایتینگ یا سفید کردن دندان
  • میناکاری دندان
  • اصلاح طرح لبخند و ... نیز از خدمات زیبایی دندانپزشکی محسوب می شوند.

بسیاری از افراد به دنبال خدماتی چون کامپوزیت و لمینیت در کرج هستند که از دسته خدمات زیبایی محسوب می شوند. جالب تر اینکه این روزها خدمات دندانپزشکی گفته شده بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. مشخص است که اقدامات زیبایی کاری بسیار حساس و دقیق هستند. زیرا در صورتی که اقدامات به درستی انجام نشوند تأثیر منفی بر زیبایی افراد خواهند گذاشت. دندان درد و داشتن دندان های نازیبا تأثیر منفی بر اعصاب و آرامش فرد و البته اعتماد به نفس او خواهد گذاشت. در نتیجه بایستی بهترین مراکز و کلینیک های دندانپزشکی را برای درمان جست وجو کرد.

متخصص دندانپزشکی در کرج

متخصص دندانپزشکی در کرج چه کسی است؟ دندان‌پزشک متخصص پزشکی است که دکترای حرفه ای دندانپزشکی را دریافت کرده باشد. البته بسیاری از این متخصصین دوره های حرفه ای تر مانند فلوشیپ دندان و جراحی های مختلف و ... را گذرانده اند. بسیاری از مراکز دندانپزشکی در کرج توسط دندان‌پزشکان حرفه ای و متخصص اداره می شوند که در حرفه و کار خود بسیار حرفه ای و ماهر هستند. درمان و ترمیم در دندانپزشکی سخت بوده و نیاز به ظرافت دارد. به همین جهت برای مراجعه به دندانپزشکی افراد همیشه به دنبال خوش‌نام ترین کلینیک یا دندان‌پزشک هستند.

برخی از متخصصین دندانپزشکی در همه زمینه های این حوزه درمانی و زیبایی فعالیت دارند. اما قطعاً همه آنها در همه امور درمانی دندان و لثه دارای مهارت و تخصص کافی نیستند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج

بهترین کلینیک های دندانپزشکی در کرج بسته به اولویت و نوع درمان بیمار معمولاً متنوع و زیاد می باشند. به طور مثال به فردی که دنبال مرکز کامپوزیت در کرج است با فردی که سایر خدمات درمانی مانند عصب کشی و یا کشیدن دندان را در نظر دارد می توان دو مرکز مختلف را به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج معرفی کرد.

کلینیک های مختلف دندانپزشکی در کرج عموماً از بهترین کادر درمان و به روز ترین امکانات و تجهیزات برخوردار هستند. مراکز دندانپزشکی که دارای تجربه و امکانات خاص هستند را می توان به عنوان بهترین کلینیک معرفی کرد.

  • بررسی رزومه کاری کلینیک
  • رزومه تحصیلی کارکنان
  • بررسی و مقایسه هزینه
  • ارائه خدمات رفاهی به مراجعین
  • نحوه پاسخگویی پرسنل
  • صبوری در برابر سؤالات آنها
  • ارائه انواع خدمات درمانی و ترمیمی
  • زیبایی معیار های مهم برای در نظر گرفتن و یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج می باشند.

تعرفه ارائه خدمات دندانپزشکی در کرج

تعرفه ارائه خدمات دندانپزشکی در کرج

تعرفه و هزینه خدمات ارائه شده دندانپزشکی در کرج با توجه به فاکتورهایی از جمله:

  • نوع ارائه خدمات
  • نوع درمان و یا خدمات ترمیمی
  • تخصص و مهارت دندان‌پزشک و کادر درمان
  • حتی منطقه جغرافیایی در نظر گرفته می شود.

معمولاً خدمات دندانپزشکی تعرفه ثابت و مشخصی ندارند. اما کلینیک های درمانی سعی می کنند تعرفه و نرخ های پیشنهادی را در یک سطح و نزدیک به یکدیگر ارائه دهند. به هر حال تعرفه های خدمات دندانپزشکی در همه کشور دارای سقف قیمتی هستند. برخی از این کلینیک ها برای ارائه برخی از خدمات بیمه های مختلفی را پذیرا هستند. اما باید به این نکته اشاره کرد که هیچ بیمه ای برای خدمات زیبایی دندانپزشکی فعال نیست.

تماس با کلینیک های دندانپزشکی در کرج

اگر به دنبال لمینیت در کرج هستید. اگر قصد ایمپلنت دندان در کرج خود را دارید. اگر می خواهید از بهترین مرکز دندانپزشکی در کرج وقت رزرو کنید. بایستی به این مسئله توجه داشته باشید که ممکن است وقت نوبت دهی شما ممکن است کمی طولانی باشد. اما قطعاً نوبت داشتن در کلینیکی که زیبایی و سلامت دندان های شما را تضمین می کند.

سخن آخر

کلینیک دندانپزشکی در کرج دکتر زیدی معمولاً به دلیل تجربه های مختلف و متعدد دارای مهارت و تجربه کاری خوبی هستند. مراجعه کنندگان به کلینیک های دندانپزشکی کرج دکتر زیدی بایستی درمان و اولویت خود را از مراجعه مشخص کنند.

پس اگر قصد کامپوزیت دندان در کرج را دارید و یا می خواهید دندان های خود را ایمپلنت کنید بایستی بهترین کلینیک ایمپلنت در کرج دکتر زیدی می باشد.

بازدید : 167
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:10

می­دانیم پوسیدگی دندان یکی از شایع­ترین مشکلاتی است که به دلیل عدم رعایت بهداشت دهانی مناسب، به­ وجود می ­آید. پوسیدگی دندان، در صورت درمان نشدن، می­تواند بسیار آزاردهنده و دردناک بوده و حتی فرد را از زندگی روزمره عادی، بازدارد.آلوئه ورا، یکی از بهترین درمان­های طبیعی برای متوقف کردن پوسیدگی دندان است.

آلوئه ورا گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان است، از این رو در درمان بسیاری از بیماری­های دهان، لثه و دندان، به کار می­رود.

آلوئه ورا از رشد قارچ­ها، باکتری­ها و ویروس­ها در فضای دهان جلوگیری می­کند.

آیا آلوئه ورا می­تواند بهداشت دهان را بهبود دهد؟

قرن­هاست که آلوئه ورا در درمان انواع بیماری­ها به کار می­رود. درمان سوختگی­ها، بریدگی­ها، بهبود مشکلات گوارشی، بهبود تومورهای سرطانی و کاهش عوارض پرتودرمانی، تنها بخشی از اثرات شناخته شده گیاه آلوئه ورا است. خاصیت ترمیم کنندگی دندان و بهبود بهداشت دهانی، از خواص گیاه آلوئه ورا است که به تازگی، مورد توجه قرار گرفته­ است.

چگونه از آلوئه ورا برای درمان پوسیدگی دندان استفاده کنیم؟

برای استفاده از خواص آلوئه ورا برای بیماری­های لثه و دندان، تنها کافی است، مقداری از پودر آلوئه ورا را روی مسواک ریخته و دندان­های خود را با آن مسواک بزنید. پودر آلوئه ورا، می­تواند انواع عفونت­ها و بیماری­های لثه را التیام بخشد. همچنین برای داشتن لثه ­های سالم، می­توانید آب آلوئه­ ورا را پیش از فرودادن (قورت دادن)، در دهان خود بگردانید.

همچنین مسواک زدن با ژل آلوئه ورا تأثیرات درمانی مفیدی بر بیماری­ های دندان و لثه خواهدداشت. برای استفاده از حداکثر فواید این گیاه، از ژل خالص آلوئه ورا استفاده کرده و پس از مسواک زدن، دندان­ها را آبکشی نکنید.

توجه:

لازم به ذکر است آلوئه ورا تنها می­تواند در مراحل اولیه پوسیدگی دندان، آن را بهبود دهد، اما پوسیدگی دندان، در صورت پیشرفت و نفوذ به ریشه دندان، فقط با مراجعه به دندانپزشک، درمان خواهدشد. البته در این صورت نیز، آلوئه ورا می­تواند عوارض جراحی دندانپزشکی را کاهش دهد و محل جراحی را التیام بخشد.

آلوئه ورا برای درمان پوسیدگی دندان

نتایج یک تحقیق علمی که در سال ۲۰۰۹ در ژونال آکادمی General Dentistry منتشر شد، نشان داد که ژل آلوئه ورا می­تواند دندان­ها را پاک کرده و رشد باکتری­های عامل پوسیدگی دندان را متوقف نماید. بنابراین مصرف ژل و آب آلوئه ورا، برای بهبود بهداشت دهان توصیه می­شود.

اکثر خمیردندان­ها حاوی مواد ساینده هستند، اما ژل آلوئه ورا، در عین داشتن اثرات پاک­ کننده خود، هیچ ماده ساینده­ ای نداشته و از این رو مسواک با آلوئه ورا انتخابی مناسب برای افرادی است که لثه­ و دندان­های حساسی دارند.

مسواک با ژل آلوئه ورا، و استفاده از خمیردندان آلوئه ورا می­تواند از لثه و دندان­ها محافظت کرده و بسیاری از بیماری ­های دهانی را بهبود دهد.

ژل آلوئه ورا برای درمان لیکن پلان

پژوهشگری به نام چوناکارن (Choonhakarn)، آزمایش کنترل شده ­ای ترتیب داد و در آن اثرات بهبود دهنده ژل آلوئه ورا در درمان بیماری خزه مخاط دهان یا Oral lichen planus را بررسی کرد. او پس از این آزمایش نتیجه گرفت ژل آلوئه ورا، می­تواند علائم و نشانه­ های بیماری لیکن پلان (خزه مخاط دهان) را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. ژل آلوئه ورا می­تواند به عنوان یک جایگزین درمانی طبیعی و بدون عارضه برای مبتلایان به بیماری­های دهان، لثه و دندان، به کار رود.

آلوئه ورا برای درمان فیبروز زیرمخاطی

پژوهشگری به نام سودارشان Sudarshan به همراه دستیارانش، مطالعه­ای بر اثرات بهبود دهنده آلوئه ورا، در درمان بیماری فیبروز زیرمخاطی یا Oral submucous fibrosis انجام داد. او در این پروژه، تأثیرات آلوئه ورا را با درمان آنتی اکسیدانی مقایسه کرد. در این آزمایش، بیماران مبتلا به فیبروز دهانی، به دوگروه تقسیم شدند. به گروه اول ژل آلوئه ورا و به گروه دوم کپسول آنتی­ اکسیدان داده ­شد. درمان در هر دو گروه به مدت سه ماه ادامه یافت.

نتایج این بررسی ثابت کرد، در گروهی که برای درمان این بیماری از ژل آلوئه ورا استفاده کرده ­بودند، بهبودی بیشتری حاصل شده ­بود. بر این اساس، می توان گفت، ژل آلوئه ورا، درمانی بسیار مؤثر برای بیماری فیبروز مخاطی دهان است.

تأثیر آلوئه ورا بر بیماری­های لثه و دهان

نتایج تحقیق علمی دیگری، نشان می­دهد، استفاده از عصاره برگ کامل آلوئه ورا، می­تواند عوارض جراحی لثه را در مدت کوتاهی بهبود دهد.

همچنین آلوئه ورا، می­تواند آبسه لثه، زخم­های دهانی، التهاب زبان، ساییدگی و زخم لثه، و عوارض ناشی از ساییدگی خمیردندان را التیام دهد.

تأثیر آلوئه ورا در درمان آفت دهان

پژوهشگری به نام بابایی و همکارانش، آزمایشی در مورد تأثیر درمانی ژل آلوئه ورا بر درمان آفت دهان، ترتیب دادند. بابایی در این آزمایش، برای درمان آفت حفره دهان از ژل ۲% آلوئه ورا به صورت موضعی استفاده کرد. نتایج این تحقیق ثابت کرد که ژل آلوئه ورا، نه تنها اندازه زخم­ها و درد آنها را کاهش می­دهد، بلکه مدت زمان بهبودی زخم­های آفت دهان را به طور قابل توجهی کاهش می­دهد.

درمان پوسیدگی دندان در طب سنتی

در طب سنتی ایرانی و اسلامی از موارد متعددی برای درمان پوسیدگی دندان استفاده می­شود. بر اساس طب سنتی مهم­ترین راهکار برای درمان پوسیدگی دندان، جلوگیری از ایجاد آن است.

رعایت بهداشت دهان، مسواک زدن مرتب و دقیق، و استفاده از نخ دندان، می­تواند از بروز پوسیدگی دندان­ها پیشگیری کند.

آلوئه ورا و معکوس کردن پوسیدگی دندان

آلوئه ورا، یا صبر زرد (در اصطلاح طب سنتی)، یکی از درمان­های مؤثر برای پوسیدگی دندان است. نتایج مطالعات نشان می­دهند، آلوئه ورا می­تواند در مراحل اولیه پوسیدگی دندان، با بازسازی مواد معدنی مینای دندان، آن را ترمیم کرده و روند پوسیدگی دندان را معکوس نماید.

بنابراین برای درمان پوسیدگی در مراحل ابتدایی، می­توانید از آلوئه ورا استفاده کرده و درمان پوسیدگی دندان بدون پر کردن را تجربه کنید!

جمع­ بندی

آلوئه ورا، گیاهی با خواص آنتی ­اکسیدانی قوی و تأثیرات درمانی شگفت انگیز است. این گیاه می­تواند با بیماری­های ناشی از رشد باکتری، قارچ و ویروس مقابله کرده و مدت زمان درمان این بیماری­ها را کاهش دهد.

مسواک با آلوئه ورا، یا استفاده از خمیردندان آلوئه ورا، (خمیردندان طبیعی) این خواص شفابخش را برای شما به ارمغان آورده و سلامتی و بهداشت دهان را تا حد قابل توجهی ارتقا ­دهد.

منبع: خمیر دندان اکتیدنت

بازدید : 224
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:08

نمک هیمالیا و سلامت دندان

نمک صورتی یا نمک هیمالیا، نوع خاصی از نمک معدنی است که از معدن خورا واقع در منطقه پنجاب پاکستان تهیه می‌شود. این معدن در جنوب کوه‌های هیمالایا قرار دارد. رنگ صورتی این نوع نمک به دلیل وجود ناخالصی‌های معدنی موجود در آن است.

نمک هیمالیا یا نمک صورتی چیست؟

تفاوت نمک سفید و صورتی چیست؟ آیا تنها تفاوت نمک هیمالیا، رنگ صورتی آن است؟

نمک هیمالیا از نظر ساختار شیمیایی، بسیار شبیه به نمک سفره معمولی است.بر اساس آنالیزی که از نمونه­ سنگ نمک­های جمع آوری­ شده از معدن خورا انجام شد، مشخص شد که بین ۹۶ تا ۹۹ درصد ترکیبات شیمیایی نمک هیمالیا را، سدیم کلراید تشکیل می­دهد. همچنین درصد اندکی از ترکیبات معدنی مانند کلسیم، آهن، روی، کرومیوم و سولفات نیز در آن وجود دارد. مقدار این مواد معدنی، در سطح ایمن و کمتر از ۱% است.

رنگ صورتی یا قرمز نمک هیمالیا، به دلیل وجود همین مواد معدنی است. این مواد معدنی، خواص ویژه­ای را برای نمک هیمالیا ایجاد کرده­اند، که در نمک سفره وجود ندارد. (خاصیت بازسازی مینای دندان، که در ادامه توضیح داده ­می­شود)

گفتنی است نمک هیمالیا یا نمک صورتی تصفیه نشده، به دلیل وجود برخی ناخالصی­ ها، مناسب استفاده خوراکی نیست. مهم­ترین تفاوت نمک هیمالیا با نمک سفره، عدم وجود ید در ترکیبات آن است. معمولا در فرآیند تصفیه، به نمک سفره معمولی ید اضافه می­کنند.

کاربرد نمک هیمالیا برای سلامت دهان و دندان

نمک به دلیل خواص ضد میکروبی و ضدعفونی کننده خود، از قرن­ها پیش، به عنوان پاک ­کننده و ضدعفونی کننده دهان و دندان مورد استفاده قرار می­گرفته­است. درمان خانگی پوسیدگی دندان با نمک، یکی از ساده ­ترین راه­ها برای سلامتی دندان­هاست. بسیاری از سالمندان و قدیمی ­ترها هنوز هم از روش مسواک زدن با نمک و دهانشویه آب نمک، برای بهداشت دهان و دندان­های خود استفاده می­کنند.

از بین بردن بوی بد دهان، قوی شدن لثه در برابر میکروب، کاهش حساسیت عصب دندان به گرما و سرما، ضد عفونی کردن زخم های دهانی و کاهش ورم و التهاب زخم­های حفره دهان، از دیگر مزیت­های شستشو با آب نمک و خواص نمک دریایی برای دندان ها است. تهیه دهانشویه با نمک دریایی نیز، می­تواند تأثیرات مفیدی بر سلامت دندان و دهان داشته ­باشد؛ زیرا ترکیبات شیمیایی نمک دریایی نیز، بسیار شبیه به نمک معمولی است.

دهانشویه نمک هیمالیا

برای ساخت دهانشویه نمک صورتی یا نمک هیمالیا، کافی است مقداری آب جوشیده ولرم را در یک لیوان آب ریخته و یک قاشق چای­خوری نمک هیمالیا را به آن اضافه کنید. سپس این محلول را به خوبی در دهان بگردانید و خارج کنید. بهتر است حداقل ۳۰ ثانیه به گرداندن آب نمک در دهان ادامه دهید.

از قورت دادن آب نمک گردانده شده در دهان، خودداری کنید؛ چرا که این آب نمک باکتری­های موجود در دهان را جمع ­آوری کرده و دارای آلودگی است.

شستن دندان با نمک چطور مانع پوسیدگی آن می‌شود؟

شستشوی دندان با نمک، می­تواند از پوسیدگی جلوگیری کرده و در مراحل اولیه پوسیدگی، موجب نابودی باکتری­های عامل پوسیدگی شود.

خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی نمک، موجب تسکین گلودرد و سایر بیماری­های حفره دهان خواهدشد. هنگامی که آب نمک ولرم را در دهان خود می­گردانید، تأثیر اُسمزی ایجاد شده در دهان، موجب می­شود تا مایعات موجود در قسمت­های ملتهب، از آن خارج شده و به این صورت التهاب، بهبود پیدا می­کند.

شستشوی دهان با آب نمک، اسید تولید شده توسط باکتری­ها را خنثی کرده و PH دهان را متعادل می­سازد. استفاده از دهانشویه نمک هیمالیا (همچنین آب نمک معمولی) باکتری­های موجود روی دندان­ها و لثه را از بین برده و مانع از تشکیل پلاک و جرم خواهدشد.

بازسازی مینای دندان با نمک هیمالیا

یکی از خواص ویژه شستشوی دهان با نمک هیمالیا، تأثیر مواد معدنی موجود درآن بر بازسازی مینای دندان است. هنگام فعالیت باکتری­های عامل پوسیدگی، مینای دندان، بخشی از مواد معدنی خود را از دست داده و ضعیف می­شود.

مواد معدنی موجود در نمک هیمالیا، در تماس با مینای دندان، می­توانند بخشی از مواد معدنی مورد نیاز مینا را تأمین کرده و آن را بازسازی کنند. البته این بازسازی، تنها در صورتی مؤثر خواهدبود که پوسیدگی دندان در مراحل ابتدایی بوده و تنها مینای دندان، بر اثر پوسیدگی، نازک شده ­باشد.

آیا آب نمک می‌تواند پوسیدگی دندان را رفع نماید؟

پاسخ به این سؤال به میزان پوسیدگی دندان ربط دارد. اگر پوسیدگی دندان­ها، در مراحل پیشرفته باشد و حفره ­های عمیق پوسیدگی در عاج دندان، تشکیل شده ­باشد، طبیعتا مسواک زدن با نمک هیمالیا، نمی­تواند قسمت­های ازدست­ رفته دندان را بازگرداند!

همچنین هنگامی که پوسیدگی دندان، تا ریشه دندان پیش می­رود، قسمتی از اعصاب و ریشه دندان را ، به بافت مرده تبدیل می­کند، که این مورد نیز، با شستشوی نمکی قابل بازگشت نیست.

اما در موارد پوسیدگی پیشرفته نیز، شستشوی دهان با آب نمک، می­تواند التهاب و تورم ناشی از پوسیدگی را کاهش داده و دهان را ضدعفونی کند.

دهانشویه خانگی برای رفع بوی بد دهان

همان­طور که می­دانید، یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان، فعالیت باکتری­ها درون حفره دهان و روی سطح دندان­هاست. این باکتری­ها اطراف مواد غذایی باقی­مانده در دهان، تجمع پیدا می­کنند.

شستشوی دهان با آب نمک و مسواک زدن با نمک، می­تواند باکتری­های موجود در دهان را از بین برده و به این وسیله بوی بد دهان را رفع کند.

جمع ­بندی

نمک هیمالیا، بسیار شبیه به نمک معمولی است، با این تفاوت که مواد معدنی موجود در آن می­تواند موجب تقویت مینای دندان شود. شستشوی دندان­ها با هر نوع آب نمک، یکی از مؤثرترین راه­ها برای سلامتی بیشتر دهان و نابودی میکروب­های موجود در آن است.

منبع: خمیر دندان اکتیدنت

بازدید : 141
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:07

ویژگی لباس فرم اداری تابستانی : اهمیت نوع لباس در افزایش میزان بهره وری سازمانها تا حدی است که امروزه آنرا بعنوان موضوع مهمی در بخش آموزش پرسنل مورد توجه قرار می دهند. از این رو توجه بانوان شاغل و نیز سازمانها به موضوع تهیه لباس فرم اداری تابستانی استاندار می تواند موضوعی جدی و استراتژیک در زمینه شغلی تلقی گردد.

خصوصیات لباس فرم اداری

لباس فرم اداری تابستانی همچون سایر لباسهای ویژه فصل تابستان دارای ویژگیهایی است که آنرا از سایر البسه فرم اداری متمایز می نماید. با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، استفاده از لباس اداری خنک و لباس فرم تابستانی رایج می گردد.

مهمترین خصوصیت و وجه تمایز لباس فرم تابستانی در نوع پارچه آن است. بطور کلی لباس فرم تابستانی زمانی کارآیی لازم را بعنوان لباس اداری خنک خواهد داشت که پارچه آن از جنسی انتخاب شده باشد که توانایی و امکان عبور جریان هوا را داشته باشد.

خصوصیات یک لباس فرم اداری خنک

افزایش میزان دمای هوا سبب می شود که استفاده از پارچه هایی با الیاف طبیعی نسبت به لباس تابستانی که در آن از الیاف مصنوعی استفاده شده است؛ بیشتر مورد توجه تولید کنندگان قرار گیرد. زیرا استفاده از پارچه هایی با الیاف مصنوعی در تولید لباس فرم اداری تابستانی می تواند علاوه بر اختلال در عبور جریان هوای لازم باعث بروز برخی حساسیتهای پوستی گردد.

یکی از پرطرفدار ترین لباس فرم اداری تابستانی، لباس فرم تابستانی است که در آن از الیاف سبک نخی استفاده شده است. ماده اولیه پارچه های نخی از الیاف گیاهی و طبیعی بوده و بخوبی می توانند جریان هوا را از خود عبور دهند. این موضوع می تواند استفاده از مزایای یک لباس اداری خنک را برای بانوان شاغل به ارمغان آورد.

لباس فرم اداری تابستانی

استفاده از الیاف کتان نیز یک از گزینه هایی است که می تواند تجربه استفاده از یک لباس اداری تابستانی راحت را برای شاغلین مهیا نماید. این الیاف علاوه بر ایجاد حس خنکی از لحاظ جذب مواد تعریقی بدن نیز می تواند موثر عمل نماید. خاصیت پایین کشسانی الیاف کتان سبب افزایش میزان دوام آن گردیده است.

لباس فرم اداری تابستانی که از پارچه کتان در تولید آن استفاده شده است به سبب دوام بالا، قدرت انتقال هوا و ایجاد حس خنکی و نیز خشک شدن سریع در سطح ویژه ای مورد توجه بانوان شاغل قرار گرفته است. عیب عمده استفاده از پارچه کتان در تولید لباس اداری تابستانی ایجاد چروک در آن است که این موضوع به مرور زمان واستفاده تعدیل می گردد. برای رضایت بیشتر مصرف کنندگان در تولید لباس تابستانی ویژه بانوان محترم از پارچه های کتانی در ترکیب با پارچه های نخی استفاده می گردد.

در انتخاب لباس اداری خنک توجه به چه نکاتی ضروری است؟

کیفیت لباس اداری خنک در درجه اول به جنس پارچه آن بستگی دارد. استفاده از الیاف طبیعی در اولویت انتخاب تولید کنند گان قرار دارد تا حس خنکی و راحتی بیشتری در مصرف کنندگان ایجاد گردد. علاوه بر نقش مد و تطابق طرح و رنگ لباس فرم تابستانی با خواسته و رنگ پوست مصرف کننده، استفاده از پارچه هایی با رنگ روشن به سبب توانایی انعکاس بیشتر نور خورشید در تولید لباس اداری خنک کاربرد بیشتری دارند.

وزن الیاف و لباس تابستانی نیز در میزان راحتی استفاده از آن بسیار موثر می باشد. بطور کلی استفاده از لباسهای سبک سبب می شود که بانوان شاغل با احساس راحتی بیشتری به امورات شغلی خود بپردازند. همچنین الیاف سبک به سبب کاهش میزان تعریق نیز می توانند در تولید یک لباس اداری خنک استاندارد و راحت موثر باشند.

ویژگی لباس اداری تابستانی

نوع بافت لباس فرم اداری تابستانی بصورتی انتخاب می شود که حداکثر امکان عبور و مرور جریان هوا میسر گردد. بنابراین در برندهای معتبر تولید کننده مانتو اداری تابستانی عمدتا از بافتهای شل جهت تولید مانتو اداری خنک استفاده می گردد.

به واسطه افزایش دما در فصل تابستان و افزایش میزان تعریق شاغلین در محیط کار، استفاده از لباس اداری تابستانی و لباس فرم تابستانی مناسب می تواند بهداشت فردی و محیط کار را نیز تضمین نماید. بنابراین استفاده از برند معتبر لباس اداری خنک می تواند در زمینه سلامت کار نیز نقش مهمی ایفا نماید.

لباس اداری تابستانی

اهمیت استفاده از لباس فرم تابستانی مناسب :

در حال حاضر سازمانهای پویا و فعال در جهت افزایش میزان راندمان پرسنل خود تمامی جزئیات و جوانب را بطور دقیق مورد توجه قرار می دهند.منابع انسانی بعنوان رکن اصلی سازمانها؛ همواره مورد توجه بخشهای منابع انسانی و مدیریت قرار دارند. تامین اصل رضایت شغلی و احساس آرامش و آسودگی یکی از ارکان و برنامه های مدیریتی هر سازمان هوشمندی محسوب می گردد.

استفاده از لباس فرم تابستانی استاندار و مناسب یکی از نکات مهمی است که می تواند در این زمینه مورد توجه سازمانها قرار گیرد. چرا که اصولا ثابت شده است ایجاد آسایش و آرامش شغلی در پرسنل همواره توانسته است در جهت ارتقای منافع سازمان عمل نماید.

اهمیت نوع لباس در افزایش میزان بهره وری سازمانها تا حدی است که امروزه آنرا بعنوان موضوع مهمی در بخش آموزش پرسنل مورد توجه قرار می دهند. از اینرو توجه بانوان شاغل و نیز سازمانها به موضوع تهیه لباس فرم اداری تابستانی استاندار می تواند موضوعی جدی و استراتژیک در زمینه شغلی تلقی گردد.

بازدید : 109
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:07

جلوگیری از هدر رفتن انرژی در خانه

این روزها با سرد شدن هوا و بهای بالای قیمت انرژی های حرارتی از یک سو و از سویی دیگر وجود طیف وسیعی از آلودگی های صوتی در شهرهای بزرگ شرایط را برای ارائه راه حل هایی که بتواند آپارتمان نشین ها را در حل این مسائل کمک کند، راهنمایی می کند. از اینرو راه حل استفاده از پنجره های دوجداره برای مقابله با سرما و نیز آلودگی صوتی بپردازیم.

امروزه کارشناسان انرژی به این نتیجه رسیده اند که ۴۰ درصد اتلاف انرژی ساختمان ها از طریق پنجره ها است. یکی از مهمترین راه های جلوگیری از این اتلاف انرژی استفاده از درب و پنجره دوجداره با شیشه‌های دوجداره است، به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد ساختمان های قاره اروپا از این نوع درب و پنجره دوجداره بهره می برند.

عموما پنجره های دوجداره، با عنوان فنی UPVC(Unplasticised Poly Vinyl Chloride) شناخته می شوند هرچند که در کشور ما واژه پنجره دوجداره به پنجره هایی که قاب آن از جنس های فلزی بوده و شیشه آن دوجداره می باشد نیز گفته می شود.

این ماده یک نوع ترموپلاست مدرن متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام است.

علاوه بر این نوع پنجره دوجداره ، امروزه پنجره های دیگری نیز با عنوان پنجره های چوبی، آلومینیومی و آهنی دوجداره نیز به خریداران پیشنهاد می شود که بعضا در کنار قیمت مناسب تر، برخی از ویژگی های اصلی پنجره های دوجداره را دارا نمی باشند. لذا در این مقاله ضمن مقایسه انواع این پنجره های موجود در بازار، به شناخت پنجره های اصلی دوجداره (UPVC) می پردازیم.

ساختار دوجداره:

اساس پنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن است. سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند.

فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گازSF6 (عایق صوتی) و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است.

انواع درب و پنجره دوجداره درب و پنجره های UPVC:

درب و پنجره دوجداره با یراق یک طرف بازشو ( Single Opening )

درب و پنجره دوجداره با یراق دو طرف بازشو ( Double Opening )

درب و پنجره دوجداره با یراق کشویی ( Sliding )

درب و پنجره دوجداره UPVC فرانسوی با مولیون متحرک ( French Window )

کدام پنجره دوجداره را تهیه کنیم؟

در صورتی که قیمت پنجره دوجداره از مواد مرغوب ساخته شود و نکات عایق بندی در ساخت آن و نیز ساخت شیشه دوجداره صورت پذیرد، می توان به آنچه از نصب این نوع پنجره های انتظار داشت دست یافت. اما با قیمت بالای استفاده از مواد مرغوب، پنجره های دارای قاب آلومینیومی که از شیشه های دوجداره استاندارد استفاده می کنند به عنوان جایگزینی مناسب مطرح شده است. در مورد عدم عایق بودن قاب آن در مورد حرارت، سازندگان معتقد هستند که این تلفات حرارتی کمتر از ۱۰% است و با توجه به قیمت تمام شده آن، عدم تغییر شکل با گذشت زمان و رنگ پذیری مناسب آن، گزینه ای قابل بررسی در انتخاب پنجره دوجداره است.

منبع: پنجره دوجداره آوان

بازدید : 104
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:05

جرم دندان چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

جالب است بدانید که جرم گرفتن دندان‌ها یک فرایند طولانی ‌مدت را طی می‌کند و نتیجه یک بازه زمانی کوتاه نیست:

  • مراحل شکل‌گیری جرم و پلاک دندان

جرم و پلاک دندان به دو صورت سطحی و عمیق که به آن تارتار هم می‌گویند، قابل مشاهده است.

مرحله اول: جرم سطحی

یک ‌لایه از مواد غذایی و خوراکی‌های روزانه به همراه باکتری‌ها و قارچ‌ها روی دندان‌ها را می‌پوشانند و در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و مسواک نزدن منظم و صحیح باعث ایجاد جرم سطحی روی دندان می‌شوند. این لایه‌ اولیه نازک بوده و به‌ تدریج با آب دهان سفت و چسبنده می‌شود.

مرحله دوم: رسوبات عمیق یا تارتار

هرچقدر زمان بیشتری از عمر لایه‌های اولیه بگذرد سفت‌تر خواهند شد؛ چرا که مواد معدنی بیشتری از بزاق دهان جذب می‌کنند و ساختار محکم‌تری به خود می‌گیرند. در این مرحله رنگ رسوبات به زرد یا قهوه‌ای تبدیل می‌شود و از بین بردن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. به این رسوبات عمیق، تارتار دندان می‌گویند.

  • جرم در کدام بخش‌ از دندان‌ها مشاهده می‌شود؟

جرم و رسوبات معمولا بین دندان‌ها، در قسمت جلویی، پشت، در سطوح جویدن دندان‌ها، در امتداد لثه و اگر به مدت طولانی اقدامی برای رفع آن صورت نگیرد، در زیر حاشیه دهانه لثه نیز مشاهده می‌شود.

  • آیا رژیم غذایی روی جرم دندان مؤثر است؟

بله، بین سلامت دهان و دندان و رژیم غذایی شما رابطه مستقیم برقرار است. همچنین باید بدانید جرم دندان با خوردن و آشامیدن غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کربوهیدرات (قند و نشاسته) و باقی ماندن همین ذرات کربوهیدراتی روی دندان، ایجاد می‌شوند! سپس باکتری‌های موجود در دهان روی همین ذرات شروع به تکثیر کرده و اسید ترشح می‌کنند.

  • آیا جرم دندان خطرناک است؟

بله. اگر برای مدت‌زمان طولانی جرم‌گیری دندان‌هایتان را به تعویق بیاندازید، میزان اسید تولیدشده در اثر فعالیت و تکثیر باکتری‌ها به‌ قدری بالا می‌رود که ابتدا باعث نابودی مینای دندان شده و در نهایت پوسیدگی کامل دندان را به همراه خواهد داشت.

اگر در این مرحله هم اقدامات لازم برای درمان صورت نگیرد، اسید به بخش‌های زیرین و ریشه‌ دندان هم نفوذ می‌کند و باعث شکسته شدن استخوان حامی دندان می‌شود.

راه‌های پیشگیری از جرم گرفتن دندان‌ها

  • کدام‌ یک از مواد غذایی باید کمتر مصرف شوند؟

خوراکی و نوشیدنی‌های حاوی کربوهیدرات، بستر مناسبی را برای رشد و تکثر باکتری‌ها ایجاد می‌کنند. این مواد غذایی عبارت‌اند از: نوشابه، کیک، آب‌نبات، کشمش، شکلات، الکل، مصرف زیاد نان و نشاسته، چیپس و سیب‌زمینی سرخ ‌شده و خوراکی‌هایی از این‌ دست.

برای داشتن دندان‌هایی سالم‌تر حتما این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید: ماهی، پنیر، آب، مرکبات، میوه و سبزی‌ها مانند توت‌فرنگی، چای سیاه و سبز. البته مصرف افراطی چای سیاه و قهوه خود باعث رنگ گرفتن دندان می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم به‌ صورت متعادل مصرف کنید.

با این‌ حال بعضی از روزها امکان رعایت تمام موارد ذکر شده، وجود ندارد. پس راهکار سریع‌تر برای جلوگیری از خرابی مینای دندان و جرم گرفتن سطح خارجی دندان و پوسیدگی چیست؟

در ادامه راهکارهای ساده و ارزان‌قیمت خانگی برای سفید کردن لکه و جرم دندان و پیشگیری از پوسیدگی مانند سفید کردن دندان با زغال را بررسی می‌کنیم.

روشی بدون هزینه برای سفید کردن دندان

اولین مرحله برای رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از نخ دندان و مسواک زدن دندان‌ها به‌ صورت منظم و دو نوبت در شبانه‌روز است. در کنار این موارد، استفاده از زغال فعال و سفید کردن دندان با زغال، می‌تواند سرعت جرم گرفتن دندان ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

زغال فعال چیست؟

زغال فعال نوعی پودر سیاه‌ رنگ با دانه‌های ریز است که از سوزاندن پوست نارگیل، زیتون، از سوختن آهسته و تدریجی چوب و زغال‌سنگ نارس تهیه می‌شود.

این پودر تخلخل بالایی دارد و بسیار جاذب است. برخلاف سایر مواد جاذب که به آب می‌چسبند، زغال فعال به سموم و جرم‌ها متصل می‌شوند و آن‌ها را در خود حل می‌کنند.

زغال فعال در چه محصولاتی وجود دارد؟

زغال فعال در تهیه ماسک‌های صورت، صابون، شامپو و همچنین در خمیردندان به عنوان ماده جذب‌کننده سموم و جرم‌گیر استفاده می‌شود.

چطور با زغال فعال دندان ‌ها را سفید کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم این ماده معدنی را به صورت خام استفاده نکنید. خوردن یا بلعیدن زغال فعال به مقدار کم هیچ مانعی ندارد، اما مقدار زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد. برای سفید کردن لکه و جرم دندان در خانه، تهیه‌ خمیردندان حاوی زغال فعال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خمیر دندان زغالی را از کجا تهیه کنیم؟

این نوع از خمیردندان‌ها به ‌راحتی در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها در دسترس هستند.

دستورالعمل استفاده از خمیر دندان زغالی

نحوه‌ استفاده‌ از خمیر دندان زغالی بسیار آسان است. کافی است هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب و هر شب قبل از خواب مقدار کمی از خمیردندان را روی مسواک بریزید و به ‌آرامی دندان‌هایتان را مسواک کنید و سپس با یک لیوان آب دهان خود را بشویید. استفاده از خمیردندان زغالی و سفید کردن دندان با زغال در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و نخ دندان، می‌تواند سلامت دندان و زیبایی لبخندتان را تضمین کند.

در آخر

در این مقاله درباره سفید کردن دندان با زغال وخمیر دندان زغالی به عنوان روشی ارزان و در دسترس برای جرم‌گیری و سفید کردن دندان در خانه صحبت کردیم و در پایان باید یادآوری کنیم که برای نتیجه گرفتن از این روش باید کمی صبر و حوصله داشته باشید.

منبع : actident

بازدید : 115
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:04

هنگامی که نوزاد شما در محدوده سنی ۴ تا ۷ ماهگی قرار دارد، انتظار مشاهده علائم دندان درآوردن در او را داشته باشید. فرآیند رویش دندان‌ها ممکن است باعث رنجش و بیقراری او شود. دندان‌های شیری برای رویش در محل خود باید لثه را بشکافند و بیرون بیایند که این مساله عامل ایجاد ناراحتی در نوزاد خواهد بود.کودکان معمولا از ۳ ماهگی شروع به دندان درآوردن می‌کنند اما در بعضی از کودکان شروع آن با تاخیر همراه بوده و از ۱۲ تا ۱۴ ماهگی آغاز می‌شود. در موارد بسیار نادر هم ممکن است یک نوزاد با دندان شیری متولد شود.آگاهی از علائم دندان درآوردن به شما کمک می‌کند تا در صورت مشاهده آن در نوزاد خود بتوانید اقدامات مناسب را انجام دهید.

علائم دندان درآوردن

هنگامیکه در ماه‌های ابتدایی سن نوزاد فرآیند دندان درآوردن آغاز می‌شود، ابتدا انتظار ظاهر شدن دندان جلویی او را داشته باشید، و اغلب از حدود ۵ روز قبل از نمایان شدن دندان، علائم آن مشاهده می‌شود. علائم رایج دندان درآوردن در نوزادان موارد زیر می‌باشد:

افزایش موارد گاز گرفتن

نوزاد با گاز گرفتن اسباب بازی یا حتی انگشتان خود باعث کاهش درد فشاری که روی لثه‌های خود احساس می‌کند می‌شود.

افزایش در میزان مکیدن

همانند گاز گرفتن، مکیدن هم به کودک کمک می‌کند تا درد ناشی از فشار وارد شده به لثه‌ها در اثر خارج شدن دندان‌ها را کمتر احساس کند.

کم شدن اشتها

کودک به دلیل دردی که در دهان و دندان خود احساس می‌کند از خوردن و آشامیدن امتناع می‌کند.

افزایش موارد خارج شدن بزاق

یکی از نشانه‌های رایج دندان درآوردن، افزایش بزاق دهان و آبریزش دهانی می‌باشد.

التهاب پوست و جوش اطراف دهان

افزایش بیش از حد آبریزش دهانی باعث خارش، حساسیت و قرمز شدن پوست اطراف دهان، چانه و گونه‌ها می‌شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که دائما چشم به کودک خود داشته باشید و بزاق بیرون ریخته از دهان او را تمیز کنید. البته مراقب باشید که تمیز کردن خیلی زیاد صورت باعث ساییده شدن پوست شده و به پوست او آسیب وارد می‌کند.

تورم لثه‌ها

قرمز شدن، ورم کردن و درد لثه‌ها که در اثر شکافته شدن لثه و خارج شدن دندان بوجود می‌آیند یکی دیگر از علائم دندان درآوردن می‌باشد.

کشیدن گوش‌ها

شاید این مورد یک نشانه غیر معمول دندان درآوردن به نظر بیاید، اما گاهی نوزادان برای کاهش درد لثه‌های خود، گوش‌های خود را می‌کشند یا ممکن است چانه و گونه‌های خود را بمالند.

بد خوابی و بی خوابی

ناراحتی ناشی از درد و تورم لثه‌ها، مانع خواب راحت نوزاد در طی شبانه روز یا در طول روز (چرت زدن او) می‌شود.

کج خلقی

اگر کودک شما حساس و زودرنج شده تعجب نکنید. جراحات لثه که در اثر بیرون آمدن دندان ایجاد می‌شود، باعث احساس ناراحتی در او شده و در نتیجه بد خلقی او را به همراه دارد. سعی کنید با مشغول کردن کودک حواس او را پرت کنید یا او را در آغوش بگیرید و نوازش کنید تا باعث آرامش او شوید.

تب دندان درآوردن

در کودکی که در حال دندان درآوردن است، این امکان وجود دارد که دمای بدن او اندکی افزایش یابد که اصطلاحا تب ناشی از دندان درآوردن گفته می‌شود. البته در مواقع تب واقعی (در اثر بیماری) دمای بدن بیش از ۳۸ درجه خواهد بود که نشانه بیماری یا عفونت می‌باشد. اگر کودک شما بی‌قراری می‌کند و افزایش دمای بدن او طولانی شده یا دمای بدن او بالاتر از ۳۸ درجه شده یا سایر علائم بیماری را دارد حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

منبع: خمیردندان اکتیدنت

بازدید : 143
سه شنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:03

اول از همه می خواهیم بدانیم که چرا مسواک زدن در کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است ؟ مسواک زدن در کودکی به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که بهداشت دهان در سنین پایین سبب جلوگیری از بیماری و پوسیدگی دندان در بزرگسالی می شود. در حقیقت پوسیدگی دندان تنها بیماری مزمن رایج درکودکان سنین بین 6 تا 11 سال می باشد و سالانه بیش از 16 میلیون کودک از این بیماری رنج می برند. بیماری های مربوط به دهان سالانه در هر مدرسه باعث از بین رفتن بیش از 51 میلیون ساعت کلاسی می شود. با انتخاب خمیردندان مناسب می توانید به پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکتان کمک کنید. مطالعات نشان می دهند این بیماری حدودا 5 برابر رایجی آسم است و چیزی که باورپذیری این آمار را دشوارتر می کند این است که با مسواک زدن به طور مرتب می توان از این بیماری مزمن به طور کامل پیشگیری کرد.

انتخاب خمیردندان درست برای کودکتان اولین گام درجهت اطمینان از داشتن روال بهداشت دهانی سالم خواهد بود. اگر کودکتان به اندازه کافی بزرگ شده که می تواند از خمیردندان فلورایددار استفاده کند و شما نمی دانید چگونه باید خمیردندانی را برایش انتخاب کنید تا هم بی خطر باشد و هم سلامتش را حفظ کند، با ما همراه باشید.

ضرورت استفاده از خمیردندان مخصوص کودکان:

یکی از اهداف اساسی والدین از تشویق کوکان به مسواک زدن حفظ سلامت دهان و دندان و تبدیل مسواک زدن به یک عادت همیشگی است. استفاده از خمیردندان های حاوی فلوراید سبب پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان می شود. مسواک زدن دندان ها باعث از بین رفتن پلاک های عامل پوسیدگی دندان و بیماری های لثوی می شود.

والدین برای ترغیب کودکشان برای مسواک زدن می توانند خمیر دندان های ویژه کودکان که اشکال زیبا و جذاب و طعم های متنوع دارد را انتخاب نمایند و مسواکی برای آنها بخرند که شکل های جذاب عروسکی و رنگ های متنوع دارد تا در آنها علاقمندی به مسواک زدن را ایجاد کنند.

مراحل انتخاب خمیردندان مناسب :

1. به دنبال تاییدیه های ADA و پروانه بهداشت بر روی خمیر دندان و یا هر محصول مرتبط با دهان و دندان بگردید!

ممکن است انتخاب خمیردندانی با همچین تاییدیه ای کار آسانی باشد چون این مهر بر روی بسته به طور واضحی قابل مشاهده است اما لازم به ذکر است این مهر تایید می کند محصولی که خریداری می کنید، طبق ادعایی که دارد عمل می کند. مصرف کنندگان ممکن است به واسطه بازاریابی هوشمندانه، طرح های شیک یا ادعای داشتن عناصر تناوبی گول محصولاتی که کیفیت چندانی ندارند را بخورند. اگر محصولی علامت استاندارد و بهداشت را نداشت، جای شک وجود دارد. به همین سادگی!

2. خمیردندان حاوی فلوراید را انتخاب کنید:

بیش از نیم قرن است که پیشنهاد خرید خمیردندانهای حاوی فلوراید را می دهند. وجود فلوراید برای استحکام دندانها، تمییزی شان، جلوگیری از پوسیدگی آن ها و انباشت موادی که بعدها تبدیل به پلاک می شوند ضروری می باشد اما مطمئن شوید که کودکتان تمام آن را بیرون می ریزد و سپس دهانش را آبکشی می کند زیرا قورت دادن بیش از حد فلوراید سبب بروز شرایطی به نام فلوئوروزیس می شود. فلوئوروزیس یک شرایط زیبایی به حساب می آید نه یک بیماری و خطر پوسیدگی را کاهش یا افزایش نمی دهد. درحالی که این ها بیشترین موارد ابتلا به فلوئوروزیس حاد نیستند اما می توانند تاثیرات روانی جدی بر کودکتان بگذارند.

فلوئوروزیس باعث پیدایش خط ها و رگه های سفیدی می شود که باعث تغییر در ظاهر دندان های دائمی خواهد شد. این زمانی اتفاق می افتد که دندان های زیر لثه کودکان در سنین پایین در معرض فلوراید قرار گرفته باشند. فلوراید بیش از حد باعث سنگ بستن دندان ها شده و خطرش در کودکان زیر 6 سال بیشتر است. شدت فلوئوروزیس به دوز مصرف شده بستگی دارد.

3. استفاده از طعم های هیجان انگیز:

برای جلوگیری از کرم خوردگی و پوسیدگی دندان، هدفتان این است تا کودکان روزی یک بار نخ دندان بکشند و روزی دو بار و هر بار به مدت 2 دقیقه مسواک بزنند { اگر این کار برایشان دردناک و دشوار است به پزشک مراجعه کنید} پس مطمئن شوید خمیردندانی که انتخاب می کنید بر روی جلدش طرح شخصیت های کارتونی مورد علاقه شان را داشته باشد و حاوی طعم جذابی همچون آدامس بادکنکی باشد زیرا طعم نعنا یا دیگر طعم های سنتی خمیردندان برای بسیاری از کودکان خیلی تند به نظر می رسد پس باید طعمی را انتخاب کنید که تند نباشد. حتی می توانید به آن ها اجازه دهید تا خودشان طعم موردعلاقه شان را انتخاب کنند و یا به دنبال خرید مسواک برقی با سبکی جذاب بروید. این کار برای کودکان بزرگ تر هم می تواند خوشحال کننده باشد.

4. با دندان پزشک کودکتان مشورت کنید:

این متخصصان وضعیت کودکتان را می دانند بنابراین می توانند مهمترین فاکتور برای انتخاب خمیردندان مناسب برای کودکتان به حساب بیایند.

5. خمیردندانهایی که باعث ساییدگی دندان می شوند را نخرید:

سایندگی ملایم باعث می شود تا رسوبات و باقی مانده غذا از دندان ها پاک شود اما میتواند سبب از بین رفتن مینای دندان هم بشود. از خرید خمیردندانهای سفید کننده برای کودکانتان که ساینده هایی همچون:کربنات کلسیم، ژل سیلیکا پسابیده، اکسید آلومینیوم آبدار، کربنات منیزیم و سیلیکات دارند خودداری کنید.

کودک از چه سنی باید دندان های خود را مسواک بزند؟

یک برنامه تمیزکاری دندان به صورت روزانه را شروع کنید:

چون کودک نوپایتان دندان ندارد به این معنا نمی باشد که نیازی به تمییزکاری دهانشان نیست.

می توانید لثه کودکتان که هنوز دندان ندارد را با پارچه ای نم دار و تمیز به آرامی باقی مانده غذا را پاک کنید. با انجام این کار سلامت دندان هایش که قرار است به زودی در بیایند را افزایش می دهید و کودکتان را با مراقبتهای مربوط به دهان در سنین پایین آشنا می کنید.

با در آوردن اولین دندان های شیری در کودک شروع به تمیز کردن دندان های کودک خود نمائید و روزی دو بار صبح ها پس از خواب و دیگری شب ها قبل از خواب تمامی سطح دندان و لثه را با دستمال نرم و مرطوب و یا با مسواک بسیار نرم کوچک و آب تمیز کنید.

برای کودکان 0 تا 18 ماه تنها از آب استفاده نمائید و از 18 ماه تا 6 سال برای کودکان از خمیر دندان های مخصوص کودک که حاوی فلوراید کمی هستند، استفاده کنید و از 6 سالگی به بعد از خمیر دندان های استاندارد با فلوراید کافی برای کودک استفاده نمائید.

بری کودک مسواک هایی بخرید که شامل سر کوچک و برس نرم هستند.

بازدید : 269
سه شنبه 7 مرداد 1399 زمان : 14:49

سرطان دهانه رحم

دومین سرطان رایج دنیا سرطان دهانه رحم بین بانوان است. سرطان دهانه رحم به آرامی پیشرفت می کند.اگر در مراحل اولیه شناسایی شود تا حدودی قابل درمان است.که تشخیص آن با انجام آزمایش پاپ اسمیر است.اگر زنان هرگونه علائم غیر معمول و تغییراتی در اندام جنسی خود مشاهده کردند حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

روش های تشخیص سرطان دهانه رحم

پاپ اسمیر: این مورد یک آزمایش موفق در تشخیص است که ساده و بدون درد است. که با نمونه برداری از سلول های داخل یا اطراف رحم و آنها را برای شناسایی سلول های غیر عادی بررسی می کنند.

DNA HPV: در این آزمایش HPV آزمایش از نظر پر خطر بودن بررسی می شود. این آزمایش برای افرادی که تست پاپ اسمیر آنها غیرعادی است توصیه می شود.

کولپوسکوپی: یک آزمایش ساده است که مدت کوتاهی طول نمی کشد. و متخصص بوسیله دستگاهی به نام کولپوسکوپ سلول های دهانه رحم را چندین برابر بزرگتر می کند و بررسی می کند. در صورتیکه پزشک در تست پاپ اسمیر مورد مشکوکی مشاهده کرد باید حتما بیمار را کولپوسکوپی کند.

کورتاژ دهانه رحم: خراش دهی و برداشتن سلول های داخلی دهانه رحم را گویند که یکی از روشهای تشخیص سرطان دهانه رحم است.

علائم و نشانه های سرطان دهانه رحم

با این حال علامت های مهمی به عنوان هشدار در رابطه با این بیماری وجود دارد که آگاهی از آنها ضروری به نظر می‌رسد.

خون ریزی غیر طبیعی از واژن

ترشحات مکرر و غیرمعمولی از واژن

داشتن درد در هنگام برقراری رابطه جنسی

احساس فشار و درد شدید در لگن

احساس درد در هنگام ادرار

کاهش وزن

خستگی مفرط

یک پای متورم

روش تشخیص سریع سرطان دهانه رحم

آزمایش پاپ اسمیر یک آزمایش موفق و موثر در تشخیص این بیماری است که بدون درد و ساده می باشد. در این نوع آزمایش با کمک نمونه برداری سلول های غیر طبیعی اطراف رحم و همچنین داخل دهانه رحم مورد بررسی و شناسایی قرار می گیرند. در صورتی که آزمایش پاپ اسمیر مشکوک باشد در روش تشخیص دیگر ویروس HPV از لحاظ پر خون بودن مورد بررسی قرار می گیرد.

آزمایش کولپوسکوپی بسیار ساده بوده که مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید. در این روش متخصص به کمک دستگاهی با نام کولپوسکوپ اقدام به چندین برابر کردن و بزرگتر کردن سلول های دهانه رحم می کند این روش معمولا بعد از اینکه آزمایشات پاپ اسمیر و HPV مشکوک باشند انجام آن به طور صد در صد به بیمار توصیه می گردد. برداشتن و خراش دهی سلول های درونی دهانه رحم یکی از روش های موثر در تشخیص سرطان دهانه رحم به حساب می آید.

منبع: سفید کردن واژن

بازدید : 215
يکشنبه 5 مرداد 1399 زمان : 15:59

ناباروری را این طور تعریف کرده اند: ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری از بارداری.
ناباروری در ده تا پانزده درصد از زوج ها دیده می شود. علل ناباروری می تواند مربوط به زن یا مرد یا هر دو باشد. حدود 40% از مشکلات ناباروری مربوط به مردان، 40% مربوط به زنان و حدود10% مربوط به هر دو است. در حدود 10% از زوج ها نیز عامل ناباروری مشخص نیست. به عبارت دیگر در این زوج ها هر دو نفر با توجه به انجام آزمایش های موجود مشکلی ندارند ولی به علل نامشخصی بچه دار نمی شوند.
طی دو دهه اخیر گام های بلندی در رابطه با تشخیص و درمان ناباروری برداشته شده است و حدود 65 درصد از زوج های نابارور با استفاده از روش های موجود صاحب فرزند شده اند.

علل ناباروری در زنان

1) اختلال در تخمک گذاری


اختلال در تخمک گذاری، علت عمده ناباروری در زنان است. به طوری که 39% علل ناباروری زنان مربوط به این مسئله است . بدون عمل تخمک گذاری لقاح انجام نمی شود و بنابراین زن باردار نمی شود . بعضی از زن ها ممکن است تخمک گذاری نکنند و یا به طور نامنظم و کم تخمک گذاری کنند و بنابراین ممکن است یا عادت ماهیانه نداشته باشند و یا عادت ماهیانه آنها کم و نامنظم باشد و حتی بعضی خانم ها با آنکه دارای عادت ماهیانه منظم هستند، دارای اختلال در تخمک گذاری هستند.

2) اختلال در لوله های رحمی

در بعضی زنان، لوله های رحمی به طور کامل و یا ناقص بسته است. در نتیجه اسپرم به تخمک نمی رسد. بسته بودن لوله های رحمی می تواند به دلیل عفونت، آندومتریوز و یا چسبندگی هایی پس ازعمل جراحی باشد. همچنین ممکن است این لوله ها پس از یک حاملگی خارج رحمی بسته شوند. در کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای توسه یافته به علت شیوع بیماری های عفونی دستگاه تولیدمثلی، میزان اختلال در لوله های رحمی بیشتر است. به طور کلی 30% علل ناباروری زن ها مربوط به اختلال در لوله های رحمی است .

3) آندومتریوز

آندومتریوز، حالتی است که در آن سنگفرش رحم (آندومتر)‌ رشد می کند و از رحم هم فراتر می رود و لوله های رحمی را نیز می پوشاند و حتی آنها را می بندد و در عمل تخمک گذاری اختلال به وجودمی آورد. آندومتریوز علت 13% موارد ناباروری است و حدود 70% زنان دارای آندومتریوز، نابارور هستند.

4)‌اختلال درگردن رحم یا رحم

ناهنجاری های گردن رحم می تواند سبب ناباروری شود که از آن جمله می توان به مشکلات مربوط به ساختمان بدن، عفونت های گردن و رحم و یا کیفیت نامناسب ترشحات رحم اشاره کرد. از طرفی تومورهای بدخیم رحم و یا بعضی جای زخم های موجود در دیواره رحم مسبب ناباروری است.

5)‌ مشکلات دستگاه ایمنی بدن

مشکلات مربوط به دستگاه ایمنی بدن و عوامل ایمونولوژیک نقش مهمی در ایجاد ناباروری دارند. تشخیص و درمان اینگونه بیماران مشکل است. در بعضی خانم ها،‌ علیه اسپرم مرد ماده ای بنام آنتی بادی ترشح می شود که اسپرم ها را از بین می برد و یا آنها را غیرفعال می کند و یا حتی سبب سقط خود به خود در بعضی از آبستنی ها می شود.

منبع: سفید کردن واژن

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 67
  • بازدید کلی : 9716
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه